PROBLEM
Sytuacja dzieci w autyzmie (ASD) w Polsce jest skomplikowana, szczególnie dla tych w pieczy zastępczej i rodzinach samotnych rodziców. Wysokie koszty terapii i braku odpowiednich placówek publicznych stawiają te rodziny w trudnej sytuacji finansowej. Ważne jest, aby zapewnić dzieciom w ASD odpowiednie wsparcie, zwłaszcza w pierwszych latach życia, aby miały szansę na normalne funkcjonowanie w dorosłym życiu.

CELE
Projekt „JA TEŻ – Wyrównywanie szans w dostępie do wysokiej jakości wsparcia dla dzieci z ASD znajdujących się w trudnej sytuacji rodzinnej albo finansowej – edycja II” powstał w celu dania możliwości dzieciom z ASD znajdującym się w trudnej sytuacji korzystania z odpłatnych metod wsparcia do których, z uwagi na swoje położenie, nie miałyby dostępu.

Celem projektu jest zapewnienie jak najszerszemu kręgowi dzieci z rodzin zastępczych, rodzin niepełnych oraz w trudnej sytuacji materialnej dostępu do wysokiej jakości terapii i edukacji.

Projekt „JA TEŻ – Wyrównywanie szans w dostępie do wysokiej jakości wsparcia dla dzieci z ASD znajdujących się w trudnej sytuacji rodzinnej albo finansowej – edycja II” powstał w celu dania możliwości dzieciom z ASD znajdującym się w trudnej sytuacji korzystania z odpłatnych metod wsparcia do których, z uwagi na swoje położenie, nie miałyby dostępu.

Celem projektu jest zapewnienie jak najszerszemu kręgowi dzieci z rodzin zastępczych, rodzin niepełnych oraz w trudnej sytuacji materialnej dostępu do wysokiej jakości terapii i edukacji.

  • Projekt „JA TEŻ – Wyrównywanie szans w dostępie do wysokiej jakości wsparcia dla dzieci z ASD znajdujących się w trudnej sytuacji rodzinnej albo finansowej – edycja II” powstał w celu dania możliwości dzieciom z ASD znajdującym się w trudnej sytuacji korzystania z odpłatnych metod wsparcia do których, z uwagi na swoje położenie, nie miałyby dostępu.
  • Celem projektu jest zapewnienie jak najszerszemu kręgowi dzieci z rodzin zastępczych, rodzin niepełnych oraz w trudnej sytuacji materialnej dostępu do wysokiej jakości terapii i edukacji.
  • Dzięki naszym działaniom dzieci – pomimo sytuacji, w której się znalazły – otrzymają lepszą szansę na przyszłość.

DZIAŁANIA
W ramach realizacji projektu fundacja Tukan finansuje lub współfinansuje udział dzieci z ASD objętych wsparciem w różnych formach wspierania rozwoju t tym między innymi: uczęszczanie do placówek edukacyjno-terapeutycznych, uczestnictwo w różnych doraźnych formach wsparcia, udział w turnusach rehabilitacyjnych zorganizowanych  dla dzieci będących w spektrum autyzmu. Wsparcie udzielane jest na wniosek rodzica, prawnego opiekuna zawierający informacje na temat sytuacji rodzinnej i finansowej dziecka. Decyzję o przyznaniu dofinasowania podejmuje zgodnie z regulaminem dwóch członków zarządu na podstawie sporządzonej analizy sytuacji dziecka. Fundacja zastrzega sobie prawo do poproszenia o dodatkową dokumentację w celu weryfikacji sytuacji dziecka. Weryfikacja bieżąca sytuacji dziecka może nastąpić w trakcie udziału dziecka w projekcie. W przypadku uzyskania potwierdzonej wiedzy na temat poprawy sytuacji dziecka zarząd fundacji posiada prawo cofnięcia dalszego finansowania lub współfinansowania form wsparcia rozwoju dziecka. Wsparcie udzielane w ramach projektu odbywa się poprzez całkowite lub częściowe pokrycie kosztów udziału dziecka w formie wsparcia na podstawie faktury wystawionej przez podmiot udzielający wsparcia na rzecz fundacji z opisem formy udzielonego wsparcia, czasookresu udzielanego wsparcia oraz danych personalnych dziecka któremu wsparcie jest udzielane. Wielkość udzielonego wsparcia oraz warunki jego udzielania zostają określone w decyzji zarządu o przyznaniu wsparcia. Fundacja finansuje lub współfinansuje formy wsparcia jedynie z instytucjach z którymi ma zawartą umowę współpracy w przedmiotowym zakresie określającą szczegółowe warunki współpracy. Fundacja może odmówić dalszego finansowania lub współfinansowania form wsparcia rozwoju dziecka realizowanego przez akredytowaną placówkę w sytuacji, w której uzyska informacji o nieprawidłowościach ze strony akredytowanej placówki partnerskiej. W celu realizacji projektu fundacja wyodrębnia specjalny budżet przeznaczony tylko na realizację zadań wynikających bezpośrednio z realizacji przedmiotowego projektu. Program w ramach II Edycji trwa od 1 września 2023 roku do 31 sierpnia 2024 roku. Środki zebrane w związku z realizacją projektu a niewykorzystane w ramach II edycji Zarząd przeznaczy na realizację III edycji projektu a w przypadku zakończenia projektu z dniem 31 sierpnia 2024 roku na realizację innych zadań statutowych w szczególności ukierunkowanych na wsparcie rozwoju dzieci. Wnioski do projektu mogą być składane na bieżąco o zakwalifikowaniu się do projektu decyduje sytuacja dziecka.

Your Attractive Heading

Scroll to Top